Bollywood News, Bollywood Movies, Bollywood Chat

India-Forums

   
Bollywood News, Bollywood Movies, Bollywood Chat
Bollywood News, Bollywood Movies, Bollywood Chat

the 90's magic will never return... (Page 2)

Bolly*_Crazed IF-Dazzler
Bolly*_Crazed
Bolly*_Crazed

Joined: 21 January 2006
Posts: 4740

Posted: 18 January 2011 at 9:20pm | IP Logged
Originally posted by Meena1

I don't want the Deepikas Sonams Priyankas Katrinas of the 21st century.. Take em away..  Bring back the 90s..DisapproveLOL

I miss films like Khalnayak.. AAA.. Pardes.. Taal..

  yeah ! And take the Shiela's and Munni's and bring back Dhak Dhak girl !!

The following 2 member(s) liked the above post:

Yahoo2Marauders

qwertyfied Goldie
qwertyfied
qwertyfied

Joined: 27 October 2008
Posts: 2094

Posted: 18 January 2011 at 9:24pm | IP Logged
Yes, even I miss 'em but I really dunno how they'd work out now. Film makers just need to stay true to the times...like DCH was all hip n cool yet had a realistic touch without being overly western or exaggerated. On the other hand, Vivaah was like the 90's movies, which we seem to crave..but really, how unrealistic was that movie? & the one that came after..the one with Sonu Soon-Eesha Kophikar..gosh *cringefest*

I think the same mentality also applies to our parents...even as a kid in the 90's, I remember my mum comparing our awesomely colorful movies to her b/w slooooow movies and how fantastic they were as compared to ours. Back then, perhaps, the only 90's movie my mum appreciated was Rudali and trust me, u dont wanna watch it... LOL 

I guess, its a vicious cycle Wink

The following 3 member(s) liked the above post:

glitterskoolchick--ania--

Bolly*_Crazed IF-Dazzler
Bolly*_Crazed
Bolly*_Crazed

Joined: 21 January 2006
Posts: 4740

Posted: 18 January 2011 at 9:31pm | IP Logged
Originally posted by qwertyfied

Yes, even I miss 'em but I really dunno how they'd work out now. Film makers just need to stay true to the times...like DCH was all hip n cool yet had a realistic touch without being overly western or exaggerated. On the other hand, Vivaah was like the 90's movies, which we seem to crave..but really, how unrealistic was that movie? & the one that came after..the one with Sonu Soon-Eesha Kophikar..gosh *cringefest*

I think the same mentality also applies to our parents...even as a kid in the 90's, I remember my mum comparing our awesomely colorful movies to her b/w slooooow movies and how fantastic they were as compared to ours. Back then, perhaps, the only 90's movie my mum appreciated was Rudali and trust me, u dont wanna watch it... LOL 

I guess, its a vicious cycle Wink
  Good point. But wouldnt the 2000's be OUR time... since I probably wont be having kids until way later on..I mean I just turned 18 two months ago...then how come I'm not in LOVE with the 2000's but the 1999's ??? I was more into the bollywood movies phase in the 2000's compared to the 90's ..since I couldnt really understand what was going on until I was 4-5 years...and that was starting from the years of 97-98...I remember being OBSESSED with the Karishma Salman jodi..those were the days Day Dreaming
qwertyfied Goldie
qwertyfied
qwertyfied

Joined: 27 October 2008
Posts: 2094

Posted: 18 January 2011 at 9:44pm | IP Logged
allright..there seems to be a huge age gap here LOL ..I was talking abt movies from late 80's n all thru 90's..from lets say Qayamat Se Qayamat tak/Maine Pyaar kiya to umm..kuch kuch hota hain Big smile
CutiePiee4 IF-Rockerz

Joined: 29 April 2008
Posts: 9905

Posted: 18 January 2011 at 9:53pm | IP Logged
THE ACCOUNT OF THE MEMBER WHO POSTED THIS MESSAGE HAS BEEN TEMPORARILY BANNED.

If you think this is an error please Contact us.

The following 2 member(s) liked the above post:

qwertyfiedpooja_l

pooja_l IF-Rockerz
pooja_l
pooja_l

Joined: 10 September 2007
Posts: 8056

Posted: 18 January 2011 at 10:26pm | IP Logged
for me HAHK and DDLJ are the classics, those days i don't think will come again and also raja hindustani, woho 20 yrs later the khans are still rulling the industry, Kudos and more power to them

The following 4 member(s) liked the above post:

Dimdim.MadhuriDixitMarauders-SMay31-

Marauders IF-Rockerz
Marauders
Marauders

Joined: 07 July 2006
Posts: 8313

Posted: 18 January 2011 at 10:50pm | IP Logged
i'm glad im not the only one who thinks soo lol ! i thought i was the only one who loved the 90's-early 2000's movies ! seriously, they gotta start making movies like that again.. kkhh and ddlj were (are) my all time favss ! and actoresses like kajol, karishma, madhuri, juhi ruled bollywood at tht time and had acting skillsss :( nowadays there's no talent.. :( but thank god there's still srk, salman, aamir, akshay still in bollywood. or else.. bollywood ka kia hotaa? Confused

The following 3 member(s) liked the above post:

moon.riverscinerdkoolchick

Bolly*_Crazed IF-Dazzler
Bolly*_Crazed
Bolly*_Crazed

Joined: 21 January 2006
Posts: 4740

Posted: 18 January 2011 at 11:25pm | IP Logged
Originally posted by qwertyfied

allright..there seems to be a huge age gap here LOL ..I was talking abt movies from late 80's n all thru 90's..from lets say Qayamat Se Qayamat tak/Maine Pyaar kiya to umm..kuch kuch hota hain Big smile
You  know whats really weird ???... I dont get it ...lol... I was born in 92 and I remember watching movies from that year and even before ( like you said Qayamat Se Qayamat Tak ) ... I know I've been watching movies since a child thanks to my chacha...every friday/saturday we use to watch a new hindi movie...( not in theatres or anything ) ..but DAMN I miss those days... BUT yeah... My mystery of how I know all these movies before my time continues...unless I rewatched them after I was 5... which I highly doubt !...LOL

Go to top

Related Topics

  Topics Author Replies Views Last Post
Prachi Desai repeats the magic of Dimple Kapadia

Author: pooja_l   Replies: 0   Views: 524

pooja_l 0 524 17 June 2010 at 5:26am by pooja_l
Love and Magic in Las Vegas

Author: karanshergill   Replies: 2   Views: 423

karanshergill 2 423 25 March 2010 at 11:33pm by roshaaan
[New KITES Still] Love and Magic in Las Vegas

Author: -iHrithikFan-   Replies: 2   Views: 401

-iHrithikFan- 2 401 24 March 2010 at 3:21am by -Saru-
Shahrukh, Kajol and Karan return from London

Author: -Zarwulicious-   Replies: 0   Views: 442

-Zarwulicious- 0 442 07 February 2010 at 1:55am by -Zarwulicious-
Thoda Magic lacks Rani's Magic

2 3 4

Author: lovanika   Replies: 24   Views: 2844

lovanika 24 2844 23 June 2008 at 3:34am by minakshi1954

Forum Quick Jump

Forum Category / Channels
Forums

Bollywood News, Bollywood Movies, Bollywood Chat Topic Index

Disclaimer: All Logos and Pictures of various Channels, Shows, Artistes, Media Houses, Companies, Brands etc. belong to their respective owners, and are used to merely visually identify the Channels, Shows, Companies, Brands, etc. to the viewer. Incase of any issue please contact the webmaster.

Popular Channels :
Star Plus | Zee TV | Sony TV | Colors TV | SAB TV | Life OK

Quick Links :
Top 100 TV Celebrities | Top 100 Bollywood Celebs | About Us | Contact Us | Advertise | Forum Index